Здоровий спосіб життя


ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА В НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Пожежа була і є найнебезпечнішим стихійним лихом. Внаслідок пожеж гине та страждає значна кількість людей. Хотілося б звернути вашу увагу на банальні, але водночас необхідні знання правил пожежної безпеки. Бо як відомо найкращий спосіб захиститися від пожежі – не спричинити її.

Як діяти учням та вчителям у разі пожежі в школі?

Насамперед слід негайно повідомити про пожежу в пожежну охорону зачинити двері з класі де горить. Якщо через вікно побачите охоплене вогнем приміщення, не намагайтеся увійти в нього. Відчинені двері а й перешкодять евакуації – раптовий приплив повітря може призвести до поширення вогню з великою швидкістю.
Повідомте про пожежу дирекцію школи, вжийте належних заходів щодо евакуації дітей та людей із приміщення. Тут особливо важливо не панікувати. Евакуацію проводіть з усього приміщення коли пожежу виявлено тільки в якійсь його частині. Почувши сигнал тривоги, учні стають біля парт і за вказівкою вчителя залишають по одному класну кімнату. Прямують до місця збору, останнім іде вчитель із класним журналом. Належить зачинити двері класної кімнати й усі інші двері на шляху евакуації.
Діти з одного класу спускаються (по одному) сходами тільки з одного боку, залишаючи другий для інших класів за винятком тих випадків, коли сходи дуже вузькі. Не обганяйте одне одного та не штовхайтесь.
Усі кого не було в школі під час сигналу тривоги, повинні негайно йти до місця збору й приєднатися до свого класу чи групи.
У разі потреби організовують пошуки людей, яких не виявили на місці збору.
Нікому не можна повертатися в приміщення, наприклад по одяг чи книги, без дозволу працівників пожежної частини або директора школи.На місці збору кожен клас чи група людей займають чітко визначене місце і перебувають там до певних вказівок із боку дирекції.Місце збору повинне бути під навісом чи в іншому приміщенні.
Серед евакуйованих, що зібралися на пункті, проводять перекличку (за класним журналом), аби з’ясувати, чи всі евакуювалися зі школи. Директор школи після сигналу тривоги йде до збірного пункту і там приймає рапорти від усіх підрозділів.
Для дітей із обмеженими можливостями та неврівноваженою психікою повинні бути заздалегідь передбачені спеціальні заходи з евакуації. Під час евакуації належить заборонити розмови, щоб було добре чути розпорядження.
Вже до прибуття пожежної охорони слід знати, де саме, у якому приміщенні пожежа і чи всіх евакуювали. Повинен бути план евакуації зі школи. Начальника прибулого пожежного підрозділу зустрічають, маючи повну інформацію.
Як поводитись під час пожежі в навчальному закладі, коли поруч з учнем нема дорослої людини?
Пожежа у твоєму класі, в приміщенні, в якому ти перебуваєш:
- якщо можеш вийти з класу через двері, рятуйся сам і допоможи іншим;
- якщо вихід перекрито вогнем, але поряд є зовнішня пожежна драбина, використовуй її;
- під час пожежі не можна ховатися в глухі кути, під парти, шафи, у коморі тощо;
- захищай органи дихання і затули щілини під дверима (ліпше вологими ганчірками);
-подавай сигнали рятувальникам.

Пожежа в коридорі:

- перш ніж визирнути в коридор, торкнися тильним боком долоні ручки вхідних дверей. Якщо вона гаряча, не відчиняй - там пожежа;
- якщо ручка дверей холодна, визирни в коридор. Коли там вогонь або багато диму зачини двері;
- якщо диму небагато і він іде з низу, це означає, що пожежа - на нижніх поверхах.
- Не спускайся вниз, зайди в клас, зачини двері, чекай на допомогу рятувальників;
- якщо неможливо залишити приміщення, а в тебе є мобільний зв'язок, зателефонуй за номером «101», щоб повідомити про себе. Стояти слід у приміщенні з виходом до вікна;
- якщо пожежа сталася вище поверхом, спускайся вниз сходами, захистивши органи дихання.
Профілактика
У перший день навчальної чверті проводять інструктаж з усіма дітьми і персоналом щодо процедури евакуації на випадок пожежі. Його повторюють раз на чверть чи півріччя, про що роблять відповідний запис у класному журналі. Варіанти евакуації можуть змінювати.
У приміщеннях та на території закладу освіти заборонено курити і розкидати запалені сірники, застосовувати в приміщеннях відкритий вогонь (паяльні лампи, факели тощо).
Не дозволено розпалювати вогнища, спалювати сміття, відходи, пакувальні матеріали.
Належить постійно тримати робоче місце в чистоті. Використовувати пожежний інвентар та інструменти можна тільки за призначенням. Не користуватися у приміщеннях електрокип’ятильниками, електрочайниками (крім спеціально відведених і обладнаних для цього місць), не залишати без нагляду ввімкнені в електромережу кондиціонери, комп’ютери, радіоприймачі тощо.
Черговим учням після закінчення уроків належить зачинити вікна, вимкнути освітлення, електроживлення приладів та обладнання (за винятком чергового освітлення та електрообладнання, яке, за вимо¬гами технології, повинно працювати цілодобово). Слід оглянути приміщення, переконатися, що немає порушень, які можуть призвести до пожежі, й тільки після цього замкнути двері. У разі виявлення порушень доповісти черговому вчителеві, класному керівнику, керівнику навчального закладу або працівникові, який його заміщує.
Кожен учасник навчально-виховного процесу, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горілого чи тління, підвищення температури в приміщенні тощо), зобов’язаний: негайно повідомити про це за телефоном «101» у пожежну частину (слід чітко назвати адресу об’єкта, місце виникнення пожежі, що саме горить, а також своє прізвище); задіяти систему оповіщення людей про пожежу й під керівництвом дорослих розпочати евакуацію із будівлі в безпечне місце відповідно до плану евакуації. Заборонено використовувати пожежний інвентар та обладнання для потреб, не пов’язаних із пожежогасінням.

БЕЗПЕКА ШКОЛЯРА

У навчальний час кожен учень майже 6 годин проводить в стінах школи, тому потрібно пам’ятати про правила особистої безпеки. Більша частина травм, отриманих у школі, пов’язана з витівками на перервах.

Правила поведінки на перерві

І звичайно на уроці діти знаходяться під контролем вчителя, а на перерві, щоб не трапилось лиха кожен учень повинен виконувати правила поведінки для учнів.
1. На перерві кожен учень повинен спокійно вийти з класу, щоб дати змогу черговим приготувати клас до наступного уроку. Категорично за-боронено бігати по класу, щоб не штовхнути однокласника, який може отримати травму.
2. В коридорі не можна бігати, щоб не збити з ніг школярів, або пра-цівників школи.
3. Треба спокійно поводити себе на сходах, не бігати, щоб не зіштовхну¬ти зі сходів іншого учня та не впасти самому. Пам’ятай, сходи це найнебезпечніша ділянка школи. Не можна з’їжджати зі сходів на пе¬рилах, бо якщо не втримаєшся можна одержати серйозну травму.
4. Не можна гратись на перерві м’ячем, м’яч може відлетіти у вікно і розбивши вікно діти можуть отримати порізи.
5. Ні в якому разі не грай і не бігай з ручкою, олівцем, палицею або іншими предметами в руках. Можна поступитись і попасти гостряком в очі собі або своєму товаришу. І навіть коли ти абсолютно певен, що не впадеш,, згадай як часто ти падаєш несподівано.
6. Важливо пам’ятати, що не можна направляти на іншу дитину загостре¬ний предмет. Якщо ти бешкетуєш, може трапитись прикра несподіванка, і ти травмуєш дитину. Тільки подумай які страшні наслідки можуть бути після цього.
7. Переходячи з одного кабінету в інший не можна розмахувати сумкою або портфелем, щоб не вдарити тих хто йде поруч, або не розбити вікно, адже сумка може несподівано вилетіти з рук.
8. В зимовий час не можна виходити на вулицю роздягненим, щоб погратися в сніжки. Ти можеш захворіти, або ще гірше, отримати чи нанести травму від удару сніжком в обличчя. Категорично заборонено вносити сніг у школу. Коли сніг розтане, то на мокрому місці може послизну¬тись учень або працівник школи, впасти і отримати вивих чи перелом.
9. Після закінчення уроків, учні повинні зібратись і спокійно вийти зі школи, і небезпечним шляхом іти додому.
10. Категорично забороняється учням приносити до школи небезпечні предмети (гострі, колючі, ріжучі, вибухонебезпечні) сірники, цигарки, алкогольні напої, предмети, що легко спала***ть.

Правила поведінки на уроках

1. Учні зобов'язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.
2. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.
3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.
4. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.
6. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.
7. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.
8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
9. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.
10. Учні зобов'язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
11. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.


«Обережно - ГРИБИ!»

Гриби - це дарунок лісу, але водночас вони є небезпечним продуктом харчування, який може привести до отруєння, а іноді й смерті. Отруєння організму викликають токсини, алкалоїди та сполучення важких металів, які містяться в грибах. Прикро, що багато людей висновки робить лише на основі свого гіркого досвіду.
Основні причини отруєнь:
-вживання отруйних грибів;
-неправильне приготування умовно їстівних грибів;
-вживання старих або зіпсованих їстівних грибів;
-вживання грибів, що мають двійників або змінилися внаслідок мутації (навіть білі гриби і підберезники мають своїх небезпечних двійників).
Симптоми отруєння: нудота, блювота, біль у животі, посилене потовиділення, зниження артеріального тиску, судоми, мимовільне сечовиділення, проноси, розвиток симптомів серцево-судинної недостатності.
Щоб запобігти отруєння грибами, ми рекомендуємо Вам заходи та правила, які необхідні для виконання кожній людині, дотримуйтесь їх.
Купуйте гриби тільки у відведених для їх продажу місцях (магазинах,
теплицях, спеціалізованих кіосках), особливо уникайте стихійних ринків. Збирайте і купуйте тільки гриби, про які вам відомо, що вони їстівні.
Не збирайте гриби:
-якщо не впевнені, що знаєте їх - якими б апетитними вони не здавалися;
-поблизу транспортних магістралей, на промислових пустирях, колишніх смітниках, в хімічно та радіаційно небезпечних зонах;
-невідомі, особливо з циліндричною ніжкою, у основі якої є потовщення "бульба", оточене оболонкою;
-ніколи не збирайте пластинчаті гриби, отруйні гриби маскуються під них;
-"шампіньйони" та "печериці", у яких пластинки нижньої поверхні капелюшка гриба білого кольору.
Не порівнюйте зібрані чи придбані гриби із зображеннями в різних довідниках, - вони не завжди відповідають дійсності.
Не куштуйте сирі гриби на смак.
Ще раз перевірте вдома гриби, особливо ті, які збирали діти. Усі сумнівні- викидайте. Гриби підлягають кулінарній обробці в день збору, інакше в них утворюється трупна отрута.
При обробці кип'ятіть гриби 7-10 хвилин у воді, після чого відвар злийте. Лише тоді гриби можна варити або смажити.
Обов'язково вимочіть або відваріть умовно їстівні гриби, які використовують для соління, - грузді, вовнянки та інші, котрі містять молочний сік, тим самим позбудетесь гірких речовин, які уражають слизову оболонку шлунку.
Не пригощайте ні в якому разі грибами дітей, літніх людей та вагітних жінок.
Суворо дотримуйтеся правил консервування грибів. Неправильно приготовлені консервовані гриби можуть викликати дуже важке захворювання
- ботулізм. Гриби, які довго зберігалися, обов'язково прокип'ятіть 10-15 хвилин.
Первинні ознаки отруєння (нудота, блювота, біль у животі, пронос) - з'являються через 1-4 години після вживання грибів, в залежності від виду гриба, віку та стану здоров'я потерпілого, кількості з'їдених грибів.
Біль та нападки нудоти повторюються декілька разів через 6-48 годин, а смерть настає через 5-10 днів після отруєння.

Перша допомога при отруєнні грибами.

- Викличте "Швидку медичну допомогу".
- Одночасно, не очікуючи її прибуття, негайно промийте шлунок:
випийте 5-6 склянок кип'яченої води або блідо-рожевого розчину марганцівки; нажміть пальцями на корінь язика, щоб викликати блювоту; прийміть активоване вугілля (4-5 пігулок), коли промивні води стануть чистими.
- Після надання первинної допомоги: дайте випити потерпілому міцний чай, каву, або злегка підсолену воду, відновіть тим самим водно- сольовий баланс; покладіть на живіт і до ніг потерпілого грілки для полегшення його стану.
- З'ясуйте, хто вживав разом із постраждалим гриби, проведіть профілактичні заходи.

Трагедії на залізницях –проблема всіх

В Україні останнім часом почастішали трагічні випадки на залізницях. Найжахливіше те , що найбільше страждають від цього діти. Причини трагедій :
1.Перехід залізничних колій у заборонених місцях, щоб скоротити шлях, заощадити час.
Окрім того , молоді люди переходять колії , одягши капюшон на голови. Тож не бачать руху транспорту, а ще й не чують, коли йдуть у навушниках і слухають улюблені ритми.
2. Малювання графіті на вагонах.
3.Смертельне захоплення молоді - зачепінг – катання на поїздах зовнішньої сторони вагонів.
4.Екстрим-селфі- на залізничних вагонах.
5. Неналежне виконання батьками своїх обов’язків.
Та найголовніша причина – нехтування елементарними правилами безпеки, а звідси - легковажне ставлення до власного життя – найбільшої цінності .
Про небезпеку, яка чатує на залізниці, мають знати всі: і дорослі, і малі.
1.Очікуючи на платформі вокзалу посадки в поїзд , зверніть увагу на плитку чи лінію червоного кольору під ногами. Це – межа , за яку не слід переходити , бо можна потрапити під поїзд через явище «завихрення», коли повітря втягує необачних .
Батьки ! Тримайте міцно дитину за руку, бо до непоправної біди - один лише крок!
2.Не випробовуйте долю, не поспішайте переходити колію перед поїздом , що рухається. Навіть при швидкості 80 км/год гальмівний шлях – 1кілометр!
3.Нове хобі - селфі на вагоні потяга, навіть, якщо поїзд стоїть на запасній колії –це крок у безодню, де підстерігає смерть. Тож перш, ніж залізти на вагон, щоб зафіксувати миттєвості необачного вчинку , знайте:
- для руху залізничного транспорту використовується лінія електропередач напругою 20-30 тисяч кВ! Критична відстань до електричних проводів - 2м! Навіть не торкаючись проводів, можна потрапити під враження електричною дугою, яка на відстані1-0,5 м стає смертельною.
Кидаючись рятувати потерпілих, шансів на виживання немає ніхто: електричний струм вражає усіх , бо проходить через усі людські органи, спопеляє буквально їх. Якщо і пощастить, що мало ймовірно, то падіння з висоти 3-ох метрів теж небезпечне.
Щоб врятувати від цієї невидимої смертельної сили, потрібно відключити подачу електроенергії. У той критичний момент навряд чи знайдеться поряд черговий електрик.
Пам’ятайте, що життя – прекрасне, вік людський має межу, до якої можна йти довго,радіючи кожній миті. Не скорочуйте життєву дистанцію через зухвалість і незнання . Будьте обережними!

Грип та ГРВІ: лікування та профілактика

Грип – гостре інфекційне, швидко розповсюджуване захворювання, що вражає органи дихання, нервову, а іноді і серцево-судинну системи. Збудником грипу є вірус, що розмножується в слизовій оболонці дихальних шляхів; він поширюється в повітрі разом з дрібними крапельками слини; слизу і мокроти, які виділяються грипозними хворими при чханні, кашлі, розмові. Грип – одна з найбільш заразних хвороб.
Клінічні ознаки грипу:
– підвищення температури тіла – різке підвищення температури тіла більше 38°С без інших супроводжуючих симптомів вже може свідчити про появу грипу;
– головний біль,
– біль у м’язах, біль у горлі;
– кашель, нежить;
– закладення носа;
– в окремих випадках — блювота і понос.
Які типи вірусу грипу існують?
Існує три типи вірусів грипу – А, В і С. Ці віруси декілька відрізняються за своєю будовою і викликають захворювання різної тяжкості. Вірус грипу А викликає найбільш важкі форми грипу (на відміну від типів В і С, які переносяться людиною легше).
Чому грип щороку різний?
Однією з відмінностей вірусів грипу від багатьох інших вірусів є їх будова і, витікаюча звідси, мінливість. Щороку вірус грипу видозмінюється. Невеликі зміни вірусу відбуваються щорічно – при цьому, як правило, виникають епідемії. У більшої частини населення вже, як правило, був контакт з близькоспорідненим штамом вірусу, і тому у них вже є частковий захист (проте, не дивлячись на це, людина може захворіти, і захворювання може проходити дуже важко). Приблизно раз в 30-40 років вірус грипу піддається значним змінам, до яких імунна система людини виявляється не підготовленою. Тоді і виникають захворювання грипом в особливо важких формах – оскільки людський організм ще не мав попередніх контактів з подібним вірусом.
Як можна заразитися грипом?
Вірус грипу дуже легко передається. Найбільш поширений шлях передачі інфекції – повітряно-краплинний. При цьому вірусні частинки по повітрю переносяться від зараженої людини до здорової під час кашлю або чхання. Також зустрічаються інші шляхи передачі – наприклад, зараження через носову хустку або одяг. Під час кашлю, чхання, розмови, хворий грипу розбризкує найдрібніші частинки слини, слизи і мокроти, які містять велику кількість вірусів грипу. На короткий проміжок часу навколо хворого утворюється заражена зона з радіусом 2-3 метри. Розмноження вірусів протікає з виключно високою швидкістю. Це пояснює такий короткий інкубаційний період при грипі – 1-2 доби.
Чому так часто хворіють на грип?
Як правило, людина може хворіти на грип 2 рази на рік. Це пов’язано з тим, що в кожному епідемічному сезоні буває дві “хвилі” грипу – на початку відмічаються спалахи грипу А, а потім – грипу В. Окрім грипу, в осінньо-зимовий сезон часті гострі респіраторні вірусні інфекції, які по своїх симптомах можуть нагадувати грип. Якщо ж Ви дійсно хворієте на грип 2 або більше разу на рік, то Вам бажано звернутися до лікаря-імунолога для консультації і лікування.
Чим грип відрізняється від звичайного ГРВІ?
Гостра респіраторна вірусна інфекція (ГРВІ) і гостре респіраторне захворювання (ГРЗ) – це збірні поняття, які включають інфекції, що викликаються різними мікроорганізмами. За розвиток ГРВІ і ГРЗ найчастіше “відповідальні” аденовіруси і ріновіруси, які зазвичай викликають захворювання легкої тяжкості. Зазвичай, ці інфекції не приводять до важких ускладнень (які характерні для грипу) і смертельного результату. При зараженні грипом відбувається руйнування миготливого епітелію, що вистилає дихальні шляхи людини. Фізіологічною функцією миготливого епітелію є очищення дихальних шляхів від пилу, бактерій і т.д. Якщо миготливий епітелій руйнується, він вже не може повною мірою виконувати свої функції, і бактерії з більшою легкістю проникають в легені. Таким чином з’являється небезпека розвитку бактеріальної суперінфекції (наприклад, пневмонії і бронхіту). При “звичайних” ГРЗ такого руйнування не відбувається, і тому ризик важких ускладнень набагато нижчий, ніж при грипі.

Про методи неспецифічної профілактики гострих респіраторних захворювань і грипу

Правильне харчування
У зимовий час необхідно організувати правильний збалансований раціон харчування, що містить достатню кількість речовин, необхідних для нормальної роботи імунної системи.
Перш за все, в харчуванні повинно бути достатньою кількість білків. Імуноглобуліни, що забезпечують стійкість організму до захворювань, – це білки, і для їх синтезу необхідний весь набір амінокислот. При дефіциті яких-небудь амінокислот лімфоцити – імунні клітки, що синтезують імуноглобуліни, не в змозі їх побудувати.
Для нормального забезпечення організму білком в день потрібного з’їдати приблизно 300 грам м’яса/риби/птиці/сиру, 100 грам круп і 350 грам хліба. Ще 5 грамів білка, необхідні для забезпечення добової потреби в білку, можна “добрати” овочами, Адже в раціоні харчування повинні включатися білки як рослинного, так і тваринного походження при загальній кількості 100 грам.
Оскільки стінки кліток, які рятують організм від нашестя патогенів, складаються з ліпідів, зокрема холестерину, для формування імунітету необхідні жири. Холестерин теж повинен бути присутнім в їжі – але в помірних кількостях. Таким чином, взимку не слід сідати на “знежирені” дієти, виключати з раціону яйця і тваринні жири. У зимовий час потрібно споживати до 10 грам тваринного жиру і 20 грам рослинного масла. Як тваринний жир можна використовувати вершкове масло або сало. До речі, сало – це не такий вже шкідливий продукт, як звикли звичайно вважатb. У ньому – високий зміст арахідонової кислоти (полінасищеної жирної кислоти), з якої в організмі людини синтезуються медіатори імунної відповіді. Так, що знову ж таки: біда не в салі, а в його кількості.
Якщо ви все ж захворіли…
Вітаміни, адаптогени, гартуючі і інші корисні процедури, безумовно, можуть допомогти справитися з ГРЗ і грипом, але якщо ви все ж захворіли, слід при перших ознаках захворювання, особливо грипу, звернутися до лікаря. Пам’ятайте: береженого Бог береже. Будьте здорові!


ГРВІ та грип: шукаємо відмінності

У дитинстві ГРВІ та грип часто асоціюються виключно з лікарняним і, відповідно, з можливістю з поважної причини не відвідувати шкільні заняття. Але, дорослішаючи, ми починаємо дізнаватися, що ГРВІ та грип насправді іноді дають ускладнення, що симптоми ГРВІ та грипу не обмежуються тільки лише кашлем, нежиттю і температурою. А найголовніше: ми починаємо розуміти, що ГРВІ і грип - це два абсолютно різних діагнозу, які об'єднує лише схожість симптомів. Але в чому конкретно полягає відмінність грипу від ГРВІ знає далеко не кожен Чим же все-таки кардинально відрізняється грип від ГРВІ.
Багато хто скаже, що відмінність грипу та ГРВІ полягає в більш тяжкому перебігу першого захворювання. В принципі, не можна сказати, що такий підхід повністю невірний. Але існує маса нюансів, таких, як вираженість тих чи інших симптомів, швидкість одужання, особливості перебігу захворювання.
Тому пропонуємо кваліфікувати відмінності грипу та ГРВІ. При цьому не забуваємо про те, що вирішальне слово і, відповідно, право поставити точний діагноз залишається виключно за лікарем.
Відмінність грипу та ГРВІ: швидкість розвитку
Сьогодні горло дере, завтра болить, післязавтра кашель підключається, а потім нежить - це картина, швидше підходить під діагноз «ГРВІ». Всі характерні симптоми ГРВІ в основному закінчуються на нежиті і кашлю, які з'являються поступово. Для грипу ж більш характерно різке початок захворювання. Нерідко пацієнти, хворі на грип, озвучують лікаря не тільки дату, але і конкретний час початку прояву симптомів.
Однак слід зауважити, що кожен організм індивідуальний, і тому повільний розвиток хвороби не повинно ставати причиною для того, щоб самостійно відкинути діагноз «грип», і не відвідувати лікаря. Крім того, при ГРВІ адекватне лікування теж повинен призначати лікар, оскільки ускладнення можливі не тільки після грипу.
Відмінність грипу та ГРВІ: різне прояв симптомів
Для грипу не стільки характерні катаральні явища і нежить, скільки явища, пов'язані з інтоксикацією організму. Це практично завжди пітливість і озноб, ломота в м'язах, головний біль (у скронях чи в області очей), слабкість, нудота і навіть запаморочення. Нерідко при грипі спостерігається почервоніння очей і світлобоязнь. Саме з цих симптомів починається «класичний грип», і тільки потім з'являються кашель і нежить.
При ГРВІ ж навпаки активно розвиваються такі симптоми, як біль у горлі, кашель і нежить. До речі, нежить при ГРВІ найчастіше більш інтенсивний, ніж при грипі. Більше того, нежить в окремих випадках і зовсім може не потрапити до переліку «симптоми грипу».
Кашель при грипі також має свою характерну особливість. З'являючись приблизно на другий день після початку захворювання, він доставляє досить неприємні, навіть хворобливі відчуття.
Якщо говорити про симптоми в цілому, то ГРВІ переноситься зазвичай набагато краще. При наявності такого діагнозу багато хто навіть намагаються відмовлятися від постільного режиму. Під час грипу вибір зазвичай не варто: рідко хто може нормально переносити на ногах це захворювання.
Відмінність грипу та ГРВІ: температура
Зазвичай при ГРВІ температура підвищується максимум до 38 градусів. Звичайно, буває всяке, але більш висока температура частіше характерна саме для грипу, а не для ГРВІ. При цьому «грипова» темпера-тура наростає швидко (буквально за пару годин), і тримається в середньому до 4 днів.
Ну, а вірними супутниками високої температури як раз і є всі ті ж озноб, пітливість, слабкість, ломота. Втім, відзначаються випадки, коли і при грипі температура підвищується не сильно або не підвищується зовсім.
Відмінність грипу та ГРВІ: етап одужання
Зізнайтеся, вам доводилося брати лікарняний або відпрошуватися з роботи з причини поганого самопочуття, а на наступний день вже цілком бадьоро себе почувати? Муки совісті та героїчні виходи на роботу тут недоречні: після того, як виникають симптоми ГРВІ або грипу, бажано пару днів дотримуватися постільного режиму, відлежатися. Ось тільки швидке і повне зникнення симптомів характерно скоріше для ГРВІ, ніж для грипу.
Що ж до грипу, то тут лікарі не просто рекомендують, а наполягають на постільному режимі, який повинен дотримуватися мінімум тиждень після зникнення симптомів. Якщо є можливість, то можна відлежатися і довше, оскільки людини, яка перехворіла на грип, ще деякий час можуть переслідувати запаморочення, слабкість, знижений апетит.
Це основні відмінності ГРВІ та грипу, але потрібно пам'ятати, що у кожного організму різна опірність, кожна людина по-різному переносить одне і те ж захворювання, по-різному інтерпретує вираженість симптомів, тому навіть лікаря іноді буває нелегко відразу поставити правильний діагноз. Що вже говорити про самостійну діагностиці, яка не повинна ставати єдиною підставою для призначення лікування і, отже, для вживання величезної кількості абсолютно невідповідних ліків.
При появі симптомів грипу або ГРВІ відразу ж звертатися до лікаря. А взагалі найважливішим радою, яку можна дати в даному випадку, є рада про своєчасну профілактику таких захворювань. Якщо приділяти профілактиці ГРВІ та грипу належну увагу, то, можливо, і не доведеться дізнаватися, в чому полягає відмінність грипу та ГРВІ. Пам’ятайте: береженого Бог береже. Будьте здорові!








ОБЕРЕЖНО, БУРУЛЬКИ!!!

burulki-2012.doc


ЗИМА

zima.pdf


ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ВЛІТКУ

lito.pdf


ПАМ'ЯТКИ НАСЕЛЕННЯ

pamyatki.pdf

    



ПАМ'ЯТКИ

        


Бережіться сказу!

berezhitsya-skazu.pdf

Заходи попередження терористичних актів

zaxodi-poperedzh-teror-aktiv-.doc

ПАМ'ЯТКА "Пильність і ще раз пильність"

pilnist-i-shhe-raz-pilnist-2012.doc

ПАМ'ЯТКА "Як захиститись від нападу собак"

zxist-vid-sobak.pdf


ПАМ'ЯТКИ БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ВЗИМКУ

zima.pdf


pamyatki-z-bezpeki-zhittyediyalnosti-ta-civilnoyi-oboroni.pdf


Навчаємось основам безпеки.

Людина в сучасному суспільстві змушена шукати засоби опору негативним впливам, несприятливим ситуаціям аби зберегти фізичну рівновагу й життєздатність.
З цією метою у період з 19 по 23 жовтня в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №1 проведено Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності. На захід був запрошений представник НМЦ ЦЗ та БЖД Хмельницької області Сотник О.О. , який провів ряд бесід на уроках з учнями з питань безпеки життєдіяльності.
22 жовтня директором школи-керівником ЦЗ Соболик Т.А. проведений практичний захід по ліквідації умовної пожежі з евакуацією учнів та персоналу школи. Вчителі вчасно вивели учнів з класів у визначений пункт евакуації, а ланка пожежогасіння навчалася діям по ліквідації умовної пожежі.
]    

Учні зрозуміли, що вміння швидко орієнтуватися у складних ситуаціях залежить від них самих.
Життя людини в її руках.

Шаправська Н.М.,
Вчитель ЗОШ І-ІІІ ст.. №1



Правила поведінки під час ожеледиці та на льоду


Ожеледиця - це шар твердого льоду, що утворюється при намерзанні краплин дощу або туману.

1. Як можна зменшити ризик травм у ожеледицю.
- Перед виходом із будинку.
- Як можна зменшити ризик травм у ожеледицю.
- Допомога при травмах.
2. Як вберегтися від обмороження.
- Симптоми обмороження і переохолодження.
- Перша допомога при переохолодженні та обмороженні.
3. Будьте обережні на льоду!
- Правила поведінки на льоду.
- Надання допомоги людині, яка провалилася під лід.

Детальніше в файлі.
pravila-povedinki-pid-chas-ozheledici-ta-na-lodu.doc



Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності

В Нетішинській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 з 17 по 21 листопада 2014 року пройшов Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності. В рамках цього тижня пройшло багато цікавих і пізнавальних заходів:
17.11. та 18.11.2014 року інженером з охорони праці Грушою І.С. організовано перегляд відеофільму з питань дій у надзвичайних ситуаціях для учнів 3,8 класів.


17.11.2014р. в навчальному закладі пройшла Всеукраїнська акція «Життю – ТАК! Смерті від ДТП на автошляхах України – НІ!», в якій приймали участь учні 8 класів.
    

18.11.2014 року інженер з охорони праці Груша І.С. провела лекції для учнів 5-9 класів на тему: «Дії у разі аварійного відключення світла у місті».

19.11.2014 року інженер з охорони праці Груша І.С. та вчитель МСП Яцюк Н.П. провели змагання між учнями 10 класів на тему: «Надання першої медичної допомоги», переможців нагороджено грамотами.
    

20.11.2014р. інженер з охорони праці Груша І.С., класний керівник 5-А класу Власюк М.В., класний керівник 5-Б класу Олійник С.В. провели вікторину-естафету для команд учнів 5-А та 5-Б класу на тему: «Золоті правила безпеки».
        

21.11.2014р. дружиною юних пожежників (ДЮП) проведено лекції для учнів 7-11 класів на тему: «Правила користування вогнегасником».
    

Протягом тижня проведено виставку малюнків серед учнів 2-11 класів «Правила дорожнього руху».

Протягом тижня інженером з охорони праці поновлено куточки з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

12.11.2014р. відбулася зустріч учнів 2,3,5 класів з Смитанюк Ю.М., начальником групи планування аналітичного та документаційного забезпечення 3ДПРЗ ГУ ДСНС, яка провела лекції з питань дотримання правил пожежної безпеки.


Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності

В Нетішинській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 з 20 по 24 жовтня 2014 року пройшов Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності. В рамках цього тижня пройшло багато цікавих і пізнавальних заходів:
20.10.2014р. учні 9-10 класів переглянули навчальні фільми з питань дій у надзвичайних ситуаціях та правил надання першої медичної допомоги;



22.10.2014р. відбулась зустріч учнів 8 класів з начальником та його заступником Нетішинських міських курсів ІІІ категорії навчально-методичного центру цивільного захисту і безпеки життєдіяльності Адонієвим А.В. та Сотником О.О., на якій учні 11 класу виступили з інсценуванням терористичного акту із захопленням заручників з числа учнів;

        

    


23.10.2014р. учні 7 класів приймали участь в вікторині з питань правил дорожнього руху, яку провела інженер з охорони праці Груша І.С.;



23.10.2014р. класний керівник 5-А класу Власюк М.В. підготувала вікторину на тему: «Дії у разі виникнення пожежі під час відпочинку в лісі» з учнями підпорядкованого їй класу;

    

    



Протягом тижня відбулась виставка малюнків на тему: «Правила дорожнього руху», в якій приймали участь учні 2-11 класів;

        


Протягом тижня класними керівниками 1-11 класів проведено виховні години з питань безпеки життєдіяльності, протипожежної безпеки та цільові інструктажі з учнями щодо правил поведінки під час осінніх канікул;
• Класними керівниками 1-11 класів протягом жовтня 2014 року проведено навчання учнів з питань правил безпечного користування газом.


Школа і здоровий спосіб життя

З 20 по 24 січня 2014 року в Нетішинській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №1 пройшов Тиждень протипожежної безпеки «Вогонь – друг чи ворог?».


В рамках цього тижня було проведено ряд заходів:
• 15 січня 2014 року проведена лекція з учнями 8-10 класів за участю, лікаря-травматолога, А.Ю. Попова на тему: «Попередження дитячого травматизму в зимовий період. Надання першої медичної (долікарської) допомоги при обмороженні та переохолодженні»;


• 20 січня 2014 року проведено лекції серед учнів 7-х класів за участю начальника групи планування аналітичного та документаційного забезпечення 3 ДПРЗ ГУ ДСНС, Смитанюк Ю.М., на тему: «Правила безпеки поводження з електричними приладами»;


• Протягом тижня було проведено конкурс малюнків «Будь обережним з вогнем», переможців нагороджено грамотами;
• З 20 по 24 січня 2014 року класними керівниками було проведено виховні години щодо правил поводження під час пожежі та надзвичайної ситуації;
• 24 січня 2014 року учні 10 класу переглянули фільми щодо правил поводження в надзвичайній ситуації та прослухали лекцію на тему: «Надання першої медичної (долікарської) допомоги», яку провели Клімчук М.С., медична сестра, та Яцюк Н.П., вчитель біології та МСП.

Що таке здоровий спосіб життя?



Кожна нормальна людина прагне прожити своє життя довго і щасливо. Але чи все ми робимо для цього? Якщо проаналізувати "кожен крок" нашого типового дня, то, швидше за все, все йде з "точністю до навпаки".

Найбільші "екстремали" вранці, ледве вставши з ліжка, як біороботи збираються на роботу або навчання, вдень нервують через дрібниці, об'їдаються за столом, сваряться з близькими, заздрять знайомим і колегам, вкладають всі сили і кошти на придбання чергової модної речі або "іграшки для дорослих ", вечорами відпочивають на дивані біля телевізора, а вихідний мріють провести біля мангалу з шашликами або зайнятися" шопінгом ". Решта, не всі але багато хто, проводять свій день, дублюючи цей спосіб життя в більшій чи меншій мірі.

Природним наслідком такого способу життя є хвороби, нервові розлади та проблеми на роботі та в сім'ї. Хвороби ми лікуємо ліками, більшість з яких мають стільки побічних ефектів, що одне лікують, а інше калічать. Проблеми, в залежності від статі, "заїдаємо" або "запиваємо". Коло замикається і розірвати його можна тільки зробивши крутий віраж у бік здорового способу життя.



Увага! Різке похолодання сприяє переохолодженню організму та обмороженню частин тіла людей!


Щорічно до лікувальних закладів України надходять постраждалі з різними стадіями обмороження. За спостереженнями медиків кількість таких хворих збільшується одразу у декілька разів у періоди різких похолодань. Щоб уникнути переохолодження й обмороження, фахівці рекомендують більше про це дізнатися та дотримуватись основних правил поведінки в умовах низьких температур.

Що таке обмороження

Обмороження – це пошкодження будь-якої частини тіла (включно до відмирання тканин), яке виникає внаслідок впливу низьких температур оточуючого середовища. Найчастіше обмороження виникає при температурі повітря нижче – 100С-200С. При довготривалому перебуванні на відкритому повітрі, особливо за умов високої вологості та сильному вітрі, обмороження може виникнути восени та навесні при температурі повітря вище нуля. Статистика свідчить про те, що навіть усі важкі обмороження з ампутацією кінцівок виникають, коли людина перебуває у стані важкого алкогольного сп’яніння.

Ступені обмороження

Обмороження І ступеню (найбільш легкий випадок) частіше виникає при недовготривалому впливі низької температури на організм людини. Уражена ділянка шкіри бліда, після відігрівання червоніє, в деяких випадках має темно-червоний відтінок, починається розвиток набряку. Омертвіння шкіри не виникає. Наприкінці тижня після обмороження може розпочатися незначне шелушіння шкіри. Повне одужання відбувається на 5-7 день по обмороженні. Перші ознаки такого обмороження – відчуття печіння, поколювання з подальшим онімінням ураженої ділянки тіла. Потім виникають зуд шкіри та незначний або сильний біль.

Обмороження ІІ ступеню виникає при більш тривалому контакті з холодом. На початковій стадії виникає блідість, охолодження та втрата чутливості в ділянці тіла, але ці прояви виникають при всіх ступенях обмороження. Тому найбільш характерна ознака ІІ ступеню травми – це виникнення в перші дні після обмороження пухирів, наповнених прозою рідиною. Повне відновлення шкіри відбувається протягом 1-2 тижнів без грануляцій та рубців. При обмороженні ІІ ступеню після відігрівання виникає біль, більш інтенсивний та тривалий ніж при травмі І ступеню. Має місце свербіння та печіння шкіри.

При обмороженні ІІІ ступеню тривалість періоду впливу холоду та зниження температури ураженої ділянки організму людини збільшується. Пухирі, що виникли на початковій стадії, заповнені рідиною з кров’ю, їхнє дно фіолето-червоного кольору, нечутливе до дотику. Відбувається відмирання всіх елементів шкіри з виникненням опісля одужання на цих місцях грануляцій та рубців. Уражені нігті знов не відростають або відростають деформованими. Відторгнення тканин, що відмерли, закінчується на 2-3 тижні, після чого розпочинається рубцювання, яке триває до одного місяця. Інтенсивність та тривалість болю більш виражена ніж при обмороженні ІІ ступеню.

Обмороження IV ступеню виникає при довготривалому впливі холоду, зниження температури в уражених ділянках тіла при ньому найбільше. Воно часто поєднується з обмороженням ІІІ і ІІ ступенів. Відмирають усі прошарки м’яких тканин, нерідко уражаються кістки та суглоби. Уражена ділянка тіла темносинього кольору, інколи з мармуровим малюнком. Набряк виникає одразу після відігрівання і швидко збільшується. Температура ураженої ділянки шкіри значно нижча ніж на прилеглих частинах тіла. Пухирі виникають на менш уражених ділянках, де виникло обмороження ІІІ-ІІ ступенів. Відсутність пухирів при швидко та значно поширеному набряку, відсутність чутливості свідчать про наявність обмороження IV ступеню. Під час довготривалого перебування людини під впливом низької температури виникають не тільки місцеві ураження частин тіла, але і загальне охолодження організму. Під загальним охолодженням розуміють стан, який виникає при зниженні температури тіла нижче 340 С.

Перша допомога при обмороженнях

Дії при наданні першої медичної допомоги відрізняються в залежності від ступеню обмороження, стану загального охолодження організму людини, його віку та наявних хвороб. При наданні першої допомоги необхідно припинити дію охолодження, зігріти кінцівки для відновлення кровообігу в уражених холодом тканинах із метою попередження розвитку інфекційних ускладнень. У першу чергу слід направити постраждалого до найближчого теплого приміщення, зняти з нього взуття, верхній одяг, шкарпетки та рукавички. Одночасно з проведенням заходів першої черги треба викликати швидку медичну допомогу для проведення кваліфікованих заходів щодо рятування постраждалого. При обмороженні І ступеню, ділянки тіла, що охолоджені, необхідно зігріти до почервоніння теплими руками, легким масажем, розтиранням тканиною з вовни, диханням, а потім накласти ватно-марлеву пов’язку.

При обмороженні II-IV ступеню швидке зігрівання, масаж або розтирання не робіть. Слід накласти на уражену поверхню теплоізолюючу пов’язку (шар марлі, товстий шар вати, знов шар марлі, а зверху клейонку або прогумовану тканину). Уражені кінцівки зафіксуйте за допомогою підручних засобів (шматок дошки або фанери, щільний картон), які накладаються та фіксуються зверху пов’язки. Для теплоізоляції можна використовувати ватники, куфайки, вовняну тканину тощо. Ураженим дають пити теплу рідину, гарячу їжу, невелику кількість алкоголю, таблетку аспірину або анальгіну, по 2 таблетки „Но-шпи” або папаверину. Не потрібно розтирати уражених снігом, тому що кровоносні судини верхніх та нижніх кінцівок можуть постраждати. Не можна застосовувати швидке зігрівання обморожених кінцівок біля багаття, безконтрольно застосовувати грілки та інші джерела тепла, тому що це погіршує перебіг обмороження. Не рекомендується, як неефективний, варіант першої допомоги – застосування олій та жирів, розтирання кінцівок спиртом при глибокому обмороженні. При загальному охолодженні організму людини легкого ступеню достатньо ефективним методом лікування є зігрівання постраждалого в теплій ванній при початкової температурі води 240 С, поступово температуру води збільшують до нормальної температури тіла людини. В разі наявності у постраждалого середнього або важкого ступеню охолодження, з порушенням дихання та кровообігу, людину необхідно швидко відвезти до лікувального закладу.

„Залізне обмороження”

Взимку реєструються холодові травми, що виникають при контакті теплої шкіри з холодним металом. Як тільки дитина візьметься голою рукою за залізяку або лизне її язиком, вона міцно прилипне до неї. Звільнитися можна тільки відірвавши предмет разом зі шкірою. Виникає жахлива картина – дитина плаче від болю, скривавлені руки та обличчя призводять батьків до стану шоку. На щастя, „залізна” рана не часто буває глибокою, проте все одно її необхідно терміново продезінфікувати. Спочатку промийте рану теплою водою, потім перекисом водню, який очистить рану від бруду. Добре допомагає застосування гемостатичної губки, але можна використовувати складений у декілька шарів стерильний бинт, який необхідно притиснути до рани та тримати до повної зупинки кровотечі. Якщо поранення велике, необхідно звертатися до лікаря.

Якщо дитина самостійно не відірвала від себе залізяку, а голосно кличе на допомогу, ваші правильні дії допоможуть запобігти виникненню великих поранень. Не відривайте дитину від залізяки, а полийте на прилипле місце теплу воду. Метал після зігрівання звільнить свою жертву. Говорячи про металеві предмети, необхідно нагадати, що взимку вони відбирають у дитини тепло. Тому неможна давати дітям дитячі заступи з металевими ручками, металеві частини санчат накривайте тканиною. Не дозволяйте дітям довго кататися на каруселях та гойдалках, лазити металевими сходами споруд на ігрових майданчиках. Обов’язково захищайте руки дитини рукавичками.

Профілактика переохолодження та обмороження

Існує декілька простих правил, виконання яких дозволить уникнути переохолодження та обмороження при сильному холоді: не вживайте алкогольних напоїв – алкогольне сп’яніння сприяє високій утраті тепла, в той же час викликає ілюзію тепла. Додатковим негативним фактором є неможливість сконцентруватися на перших ознаках обмороження; не паліть на морозі – паління зменшує периферійну циркуляцію крові і робить кінцівки більш уразливими до дії холоду; носіть просторий одяг – це сприяє нормальній циркуляції крові. Одягайтеся так, щоб між шарами одягу залишався прошарок повітря, який утримує тепло. Верхній одяг бажано носити непромокаючий. Тісне взуття, відсутність устілки, брудні шкарпетки можуть створювати передумови обмороження. Особливу увагу до взуття необхідно приділяти особам, в яких сильно пітніють ноги. У взуття необхідно вкладати теплі устілки, а замість бавовняних шкарпеток одягати вовняні – вони поглинають вологу та залишають ноги сухими. Не виходьте на мороз без рукавичок та шарфу. Найкращий варіант – рукавички з водовідштов***чої тканини, яка не пропускає повітря, з хутром всередині. Рукавички зі штучних матеріалів погано захищають від морозу. У вітряну погоду відкриті ділянки тіла змащуйте спеціальним кремом. Не носіть на морозі металевих (у тому числі золотих та срібних) прикрас. По-перше: метал охолоджується до низьких температур швидше ніж тіло, внаслідок чого можливе „прилипання” цих предметів до шкіри з виникненням почуття болю та холодових травм. По-друге, перстені на пальцях затрудняють циркуляцію крові та сприяють обмороженню кінцівок. Використовуйте допомогу друзів. Слідкуйте за обличчям друзів, особливо за носом, вухами та щоками, звертайте увагу на зміну їх кольору, а друзі повинні слідкувати за станом вашого обличчя. Не дозволяйте обмороженому місцю знов замерзнути, це може призвести до більш значних пошкоджень. Не знімайте на морозі взуття з обморожених ніг – вони розпухнути і ви не взмозі будете знов взутися. Необхідно найшвидше потрапити до теплого приміщення. Якщо замерзли руки – спробуйте відігріти їх під пахвою.

Повернувшись додому після довготривалої прогулянки по морозу, обов’язково впевніться у відсутності обмороження кінцівок, спини, вух та носа. В разі необхідності своєчасно розпочинайте лікування обмороження. Несвоєчасне надання допомоги може призвести до гангрени та втрати кінцівки. Якщо під час перебування на відкритому повітрі ви відчуваєте початок переохолодження, негайно зайдіть до теплого приміщення – магазину, кафе, під’їзду – для зігрівання та огляду місць потенційного обмороження. Якщо у вас зламалася машина на значній відстані від населеного пункту або в незнайомій місцевості, краще залишатися в ній та викликати допомогу по телефону або чекати іншого автомобіля. Ховайтеся від вітру. На вітрі вірогідність обмороження зростає. Не мочіть шкіру – вода проводить тепло швидше ніж повітря. Не виходьте на мороз із вологим волоссям. Вологий одяг і взуття (наприклад, людина впала у воду) необхідно зняти, витерти людину, при можливості переодягнути її в сухий одяг та якнайшвидше доставити до теплого приміщення. У лісі необхідно розпалити багаття, роздягнутися і висушити одяг. Під час сушіння одягу енергійно робіть фізичні вправи та обігрівайтесь біля вогню. Доцільно взяти з собою на довготривалу прогулянку змінні шкарпетки, рукавички та термос із гарячим чаєм. Перед виходом на мороз бажано поїсти – вам необхідна додаткова енергія. Слід враховувати, що у дітей терморегуляція ще не налагоджена, а в осіб похилого віку при деяких хворобах порушена. Ці категорії найбільш піддаються обмороженню та переохолодженню, тому враховуйте це під час планування прогулянок узимку. Пам’ятайте, що перебування дитини на морозі не повинно перевищувати 15-20 хвилин, потім потрібно зігріти її в теплому приміщенні.

Врешті-решт пам’ятайте, що найкращий спосіб вийти з неприємної ситуації – це до неї не потрапляти. Якщо ви не любите екстремальних відчуттів, то у великий мороз не виходьте з приміщення без потреби!



Сергій Кірін, головний спеціаліст
Департаменту охорони здоров’я
та медико-біологічного захисту МНС.



Що таке здоровий спосіб життя? Під здоровим способом життя розуміється оптимальний режим роботи і відпочинку, збалансоване харчування, достатня рухова активність, дотримання правил особистої гігієни, загартовування, відсутність згубних звичок, любов до людей, позитивне сприйняття життя. Здоровий спосіб життя дозволяє бути до старості здоровим психічно, морально і фізично.

Кілька порад для тих, хто хоче вести здоровий спосіб життя і прожити довге життя:

- визначте, що Ваш життєвий принцип здоровий спосіб життя, і точно його дотримуйтеся;

- турбуйтесь про здоров'я починаючи з молодості, є багато хвороб, які проявляються з роками, хоча їх коріння в дитинстві;

- при великих проблемах зі здоров'ям починайте періодично проходити диспансеризацію;

- у житті дотримуйтесь принципу середньої лінії;

- будьте завжди доброзичливим, тихим та розумним, дратівливість і сум'яття шкодять серцево-судинній і нервовій системі;

- не тримайте образи, вчіться прощати;

- пам'ятайте, що сім'я і близькі друзі унікальна цінність і головне у Вашому житті;

- виберіть спосіб заробляти гроші на життя, який Вам цікавий і викликає і матеріальне і моральне задоволення;

- займайтеся фізичною працею або фітнесом, намагаючись проводити максимально багато часу під відкритим небом;

- майте активний відпочинок, відсутність рухів полегшує виникнення деяких хвороб;

- спіть 7,5 годин на день (5 стандартних 1, 5-годинних циклів сновидіння), відпочинок відновлює життєву силу і часто лікує краще від будь-яких ліків;

- не паліть, особливо не намагайтеся сховатися від життєвих перешкод у світ алкогольного або наркотичного сп'яніння;

- знайдіть час для хобі, воно допомагає розслабитися і робить життя різноманітнішим;

- не піддавайтеся нудьзі і не дозволяйте собі падати духом.

Здоровий спосіб життя і здоров'я

Напевне ні в кого немає сумніву в тому, що здоровий спосіб життя сприяє успіху. Всі ми від народження отримуємо певний генетичний набір, який повинен забезпечити досягнення максимально можливих для нього життєвих цілей. Але реалізувати ці можливості на практиці і досягти свого життєвого піку навіть в ідеальних життєвих умовах можуть тільки здорові люди, яких серед тих, хто веде здоровий спосіб життя, істотно більше.

Здоров'я досить багатогранна категорія. За визначенням Всесвітньої Організації Охорони здоров'я, під здоров'ям розуміють "стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороби".

Лікарі розглядають, крім усього іншого, відокремлені категорії здоров'я: фізичне здоров'я, психічне здоров'я, моральне здоров'я, сексуальне здоров'я, здоров'я чоловіків, жіноче здоров'я, здоров'я дитини.

Якщо тіло здорове, але немає відчуття радості і повноти життя, то це вже хвороба. На життєвому шляху людина взаємодіє з природою безперервно: дихає, контактує з людьми, пересувається, випромінює і поглинає енергію, впливає на навколишнє середовище і так далі. Більшість сьогоднішніх учених визначають поняття здоров'я як зд

Пошук у новинах
Знайти
Навігація
Опитування
Який Ваш улюблений шкільний предмет?
Укр. мова
Укр. літ.
Математика
Фізика
Астрономія
Біологія
Хімія
Світова літ.
Інформатика
Креслення
Історія
Правознавство
Економіка
Географія

Цікаві лінки


















Федеральный центр информационно-образовательных ресурсов

Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.



Osvita.UA — все про освіту в Україні





Погода
Контактна інформація
(03848) 3-10-79 — Директор
(03848) 3-10-36 — Методичний кабінет
e-mail: zoshnet1_2016@urk.net
Наша адреса
Хто онлайн?
Всього на сайті: 6

Користувачів: 0


Роботів: 0


Гостей: 6

Інформаційний куточок
Навчальний заклад, в якому Ви навчаєтесь, обслуговує старший оперуповноважений сектору кримінальної міліції у справах дітей Нетішинського МВ УМВС капітан міліції
Чаленко Наталія Олександрівна
p.т. 3 – 47 – 95 каб. № 23
приміщення Нетішинського МВ
З усіма питаннями, що належать до компетенції кримінальної міліції у справах дітей, Ви можете звернутись за телефонами:
Чергова частина Нетішинського МВ УМВС України в Хмельницькій області працює цілодобово
Адреса: м. Нетішин, вул. Енергетиків, 4
Телефони: 102 або 3-25-02
e-mail: ditypolice@mvs.gov.ua
Місцевий час
Календар
}